marți, 24 martie 2009

Pane alle olive verdi/Piine cu masline verzi



Am gasit aceasta reteta de piine pe un blog italian si cum m-am cam saturat de piine cumparata, incerc mereu noi retete de piine facuta in casa.
Ingrediente pentru circa 6 piinite:

  • 500 g de faina 00
  • 200 g de masline (eu am pus doar 150 g)
  • 200 ml de lapte
  • 100 ml de apa calduta
  • 30 ml de ulei de masline
  • 15 g sare (am pus doar 10 ca erau maslinele sarate, desi le-am spalat)
  • 20 g de zahar
  • 1 cuburel de drojdie de bere (25 g)
Punem intr-un vas cele 500 g de faina, facem o groapa in mijloc si punem toate ingredientele: maslinele taiate feliute, laptele, sarea, zaharul, uleiul si apa in care am pus drojdia sa se dizolve. Eu am pus drojdia intr-un castronel si am frecat-o cu zaharul, pina am obtinut o crema.


Amestecam bine
apoi rasturnam aluatul pe masa de lucru si-l framintam pentru circa 5-10 minuti. Va rezulta un aluat moale si lipicios, pe care il punem la crescut intr-un loc caldut timp de o ora. Al meu arata asa...
Rasturnam aluatul
pe masa de lucru, scoatem un pic aerul din el si formam piinitele. Ungem o tava sau putem hirtie de copt si aliniem frumos piinile, pe care le lasam la crescut intr-un loc caldut, timp de o ora jumatate.
Nu rideti, dar eu am pus niste paharute si "in cap" o punga, ca sa aiba caldura si sa creasca. Paharutele le pun ca nu se lipeasca naylonul de aluat.
Asa aratau dupa o ora, cum nu prea mai aveau spatiu sa creasca, le-am bagat in cuptorul preincalzit la 200 de grade, pentru 20 de minute.
Vor rezulta niste piinite delicioase si moi, moi, moi. Chiar si a doua zi, vor fi la fel de molcute.

6 comentarii:

  1. danielutza,buna!ai fost pe la mine...am gasit urme,multumesc!arata grozav piinicile tale,as papa non-stop,maslinele dau o savoare speciala aluatului!felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc de vizita, Alison ! Si eu as papa mereu, dar dupa aia trebuie sa alerg... Pupici si o zi buna !

    RăspundețiȘtergere
  3. Moooamaaa! Ce misto is astea! Greu mi-e, doamne, sa ma abtin de la pita! mai ales cand arata asa de fain!

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc Laura ! Dar crezi ca eu ma pot abtine ?! La piinea cumparata rezist, la asta care miroase toata casa, nu pot...

    RăspundețiȘtergere
  5. Imi plac chiflele de mor(sa le fac dar sa le si mananc) si ale tale arata tare fain, mai ales coaja! pupici!

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !