miercuri, 11 noiembrie 2009

Tarta cu migdale si mere/Crostata con mandorle e mele


la ricetta in italiano si trova in basso
Bineinteles ca-i tot o reteta dintr-o revista italiana.
Avem nevoie de 500 g aluat pentru tarte, indiferent care e aluatul. Reteta mea are ingredientele pentru circa 800 g.
Ingrediente pentru aluat:
  • 350 g faina
  • 2 oua
  • 200 g unt
  • 170 g zahar (eu am pus 150 g)
  • un pic de praf de copt
  • un pic de sare
  • 1 pachetel de zahar vanilat
Cernem faina si adaugam praful de copt, sarea, untul rece taiat bucatele, zaharul, ouale si zaharul vanilat.
Punem in functiune robotul si dam la maxim, aluatul trebuie facut foarte repede. Vom obtine un aluat destul de "nisipos".
Facem o biluta din aluat, acoperim cu pelicula si-l bagam in frigider pentru cel putin 30 de minute.
Intre timp preparam crema pentru tarta.
Ingrediente crema:
  • 100 g unt la temperatura camerei
  • 120 g de zahar (eu am pus doar 100 g)
  • 1 ou
  • 120 g de migdale maruntite
  • 15 g de faina
  • 180 g frisca lichida
  • un pic de sare
  • 20 g cacao
  • un mar
  • 2 linguri de gem
Zbatem untul impreuna cu zaharul si oul. Cernem faina impreuna cu sarea si adaugam migdalele (ale mele au fost fulgisori, dar oricum cind amestecam ingredientele se rup)
Adaugam frisca lichida, cacaoa si amestecam bine ingredientele.
Pregatim o tava pentru tarte, o ungem cu un pic de unt si tapetam cu faina. Intindem aluatul (atentie. folosim doar 500 g din aluat), grosimea sa fie cam de 1/2 cm, eu am intins aluatul pe hirtie de copt si am pus o alta foaie deasupra, pentru a reusi sa fac foaia pentru tarta. Dupa care am desprins foaia de deasupra, iar cu ajutorul celeilalte am reusit sa transfer aluatul in forma. Am desprins si aceasta foaie de pe aluat, apoi cu ajutorul unei furculite, am facut gaurele in aluatul de pe fundul tavii.
Intindem cele doua linguri de gem (am meu a fost de prune, productie proprie), curatim si taiem feliute marul (feliutele pot fi destul de grosute, nu ca cele din poza), asezam marul peste gem, adaugam si crema, nivelam bine si decoram cu migdale maruntite.
Bagam in cuptorul preincalzit la 180° si lasam tarta timp de 30 de minute, apoi inca cinci minute cu caldura doar sub tava. Scoatem din cuptor, lasam sa se raceasca bine, eu nu prea am avut rabdare si servim... servim... ca nu putem sa ne mai oprim. Crema e delicioasa, ca sa nu spun ca-i ciocolatoasa, are un gust divin si e molcuta.
CROSTATA CON MANDORLE E MELE
Ingredienti per la pasta frolla (500 g pasta frolla, io ho ottenuto di piu)
  • 350 g di farina
  • 2 uova
  • 200 g di burro
  • 170 g di zucchero (ho messo 150 g)
  • 1 pizzico di lievito
  • 1 pizzico di sale
  • 1 bustina di vanilina
Preparazione pasta frolla: alla farina unite il lievito, il sale, il burro freddo a pezzetti, lo zucchero, le uova e la vanilina. Impastare molto velocemente, preparate un panetto e ponetelo in frigo per 30 minuti.
Ingredienti per la farcia:
  • 100 g di burro morbido
  • 120 g di zucchero (ho messo 100 g)
  • 1 uovo
  • 120 g di mandorle tritate fini
  • 15 g di farina
  • 180 g di panna
  • 1 pizzico di sale
  • 20 g di cacao
  • 1 mela
  • 2 cuchiai di confettura a piacere
  • mandorle in granella (decorazione)
Montare il burro con lo zucchero e incorporate l'uovo. Setacciate sulla battuta la farina con il sale e versate le mandorle.
Aggiungete infine la panna e il cacao. Stendere la pasta frolla allo spessore di 1/2 cm e foderate lo stampo già unto e infarinato.
Rifilate i bordi, punzecchiate il fondo e velatelo con 2 cuchiai di confettura di vostro gradimento. Sbucciate e detorsolate la mela, quindi tagliatela a fettine e disponetele sul velo di confettura fino a coprire il fondo. Versate su tutto la farcia e pareggiatela.
Cospargete la crostata con la granella di mandorle e cuocetela in forno preriscaldato a 180° per 30 minuti, poi altri 5 minuti con calore solo sotto.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !