duminică, 22 noiembrie 2009

Tartine smile

la ricetta in italiano si trova in basso
Aveti copii mofturosi si pretentiosi ?! ca eu am... asa ca, daca domnisoarei nu-i place cum arata mincarea in farfurie, face fite la mincare.
Si cum ii place sunca presata, am prestat tartinute...
Ingrediente:
  • felii de sunca presata de circa 3 mm grosime
  • brinza philadelphia
  • un piculet de sare
  • piine
  • ketchup
  • salata
Cu ajutorul unui cerc/pahar taiem cerculete de circa 4 cm, pe care le acoperim si le dam la frigider ca sa nu-si schimbe culoarea. Puteti folosi sunca presata din cea format salam, asa nu va veti chinui cu taiatul.
Punem in mixer brinza, sarea si resturile de sunca, le mixam pina vom obtine un pateu, daca dorim putem lasa si bucatele mai marisoare de sunca.
Cu o lingurita sau cu siringa pentru dulciuri, distribuim crema pe feliutele de piine care au fost si ele taiate la fel ca sunca, dupa care asezam o feliuta de sunca peste crema.
Daca doriti sa le serviti mai tirziu, le bagati din nou la frigider, bineinteles acoperite cu pelicula, iar in momentul servirii, pe o farfurie asezam salata (fiecare de care are), punem si tartinele, iar cu ajutorul siringii pentru dulciuri in care am pus ketchup, desenam ochii si gura . Eu am incercat direct cu tubul de la ketchup si mi-au iesit unele tartine cam triste (asa a spus Isabella, ca alea nu zimbesc) si cu ochii cam marisori.
TARTINE SMILE
  • fettine di prosciutto cotto alte 3 mm circa
  • ricotta/philadelphia
  • un pizzico di sale
  • fette di pane
  • ketchup
  • insalata
Adagiate sul piano di lavoro le fette di prosciutto e con il tagliapasta incidete dei dischetti di 4 cm, che proteggerete con pellicola per alimenti per evitare che si ossidino. Ponete nel bicchiere del mixer la ricotta/philadelphia, il sale e gli sfridi del prosciutto e frullateli fino ad ottenere la consistenza desiderata (omogenea o a pezzetti). Con un cucchiaio o con il sac à poche con beccuccio tondo distribuite un poco del composto ottenuto sul un dischetto di pane, poi ricoprite con il dischetto di prosciutto. Procedete analogamente fino ad esaurimento degli ingredienti. Proteggete nuovamente con pellicola e ponete in frigo. Prima di servire adagiate sul piatto insalata, poi le tartine. Con un conetto e il ketchup disegnate sulle tartine gli occhietti e la bocca.

9 comentarii:

  1. ma che idea carina!!!Brava!!Grazie..
    ciaooo

    RăspundețiȘtergere
  2. Mihaelo, io zic sa te apuci sa salvezi retete, ca sa nu trebuiasca sa inventezi cind vei avea un bebelus (ma rog cind o sa fie mai marisor)... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce simpatica ideea! Si? A mancat noruca mofturoasa? :))

    RăspundețiȘtergere
  4. A papat noruca, doar ca acum vrea mereu sa manince cu ochisori si gurita... altfel nu mai vrea, iaca asa mi-am facut de lucru...

    RăspundețiȘtergere
  5. Daniela ce idee!arata tare bine!as papa si eu una acuma!

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !