vineri, 16 aprilie 2010

Papusi pascale






Anul acesta am facut pentru prima data papusele cu ou, deh... obiceiuri din Calabria, asa ca in loc de piine, pe masa am avut aceste papusele, bineinteles facute cu aluat de piine (reteta de la piine elvetiana)


Ingrediente:

* 500 g faina
* 20 g drojdie proaspata
* 250 ml lapte
* o lingurita sare
* o lingurita zahar
* un ou
* 80 g unt
* un galbenus + 2 lingurite lapte (pentru uns)
* 5 oua fierte (cite unul pentru fiecare papusa)


Am amestecat drojdia cu zaharul, iar cu o lingurita am frecat pina s-a topit zaharul si s-a topit drojdia. In cuva masinii de facut piine am pus faina cernuta, apoi am adaugat drojdia, untul topit dar caldut, oul zbatut foarte putin la care am adaugat un pic de lapte cald pentru ca oul era de la frigider, am adaugat apoi tot laptele cald si am inceput sa framint aluatul. Dupa ce s-au amestecat bine ingredientele adaugam si sarea. Lasam aluatul la dospit timp de o ora, bineinteles ca acoperim cu o folie ca sa aiba caldura aluatul.

Am impartit aluatul in cinci bucati (mi-a mai ramas o bucatica din care am facut un baton impletit).

Cu o bucata de aluat am facut un snur mai grosut, pe care l-am strins un pic, ca sa-i dau forma de cap, iar din cealalta bucata am facut un snur mai lung si mai subtire. In bucata mai groasa am facut o micuta operatiein care am pus oul , iar cu cordonul l-am "imbratisat", am pus doua boabe de piper in locul ochilor si partea de jos am taiat-o in forma de picioare... adica i-am facut si citeva degete...


Lasam din nou la dospit circa 30 de minute, le ungem cu galbenusul amestecat cu lapte (la asta se poate renunta, ca oricum se rumenesc bine) si bagam tava in cuptorul preincalzit 190 grade, pentru circa 20-25 de minute.

12 comentarii:

  1. Am gustat virtual din bunătăţile făcute de tine şi mi-au plăcut.
    Îndrăznesc să te invit la o plimbare virtuală prin Bălgradul de azi. Mulţumesc.

    RăspundețiȘtergere
  2. interesanta reteta...imi place...pupici...

    RăspundețiȘtergere
  3. Trebuie retinuta ideea pt la anul, e ceva deosebit! Am un premiu pt tine! Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  4. premii frumoase te asteapta la mine!pupici!

    RăspundețiȘtergere
  5. Multumesc, Abbidal pentru vizita, complimente si invitatie !

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc, Alina ! Pupici si o duminica placuta !

    RăspundețiȘtergere
  7. Ce faine-s papuselele, bravo! O idee excelenta pt. Pastele urmator.

    RăspundețiȘtergere
  8. I actually appreciate this post. I have been searching all over for this!
    Thank goodness I found it on Bing. You have made
    my day! Thank you again!
    my page :: reverse phone number lookup free results

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !