miercuri, 3 martie 2010

Baccalà con patate


Ingrediente:
* 400 g peste cod (baccalà)
* 100 g masline negre (fara simbure)
* 30 g capere
* 10-12 rosii cherry
* 2 catei de usturoi
* 4 cartofi
* un buchetel de patrunjel
* oregano
* sare
* piper
* 3 ulei de masline
* 1/2 pahar suc de rosii

In primul rind punem pestele la desarat, asta cu doua zile inainte de a-l prepara si-i schimbam des apa pina pierde aproape toata sarea.
Intr-o tigaie de prajit punem uleiul, patrunjelul spalat si taiat marunt, usturoiul curatat si taiat bucatele, rosiile taiate bucatele (eu le-am avut la congelator, le-am dezghetat si le-am strivit cu furculita). Pestele il taiem feliute si-l adaugam peste celelalte ingrediente. Adaugam cartofii curatati, spalati si taiati feliute de circa o jumatate de cm, condimentam cu putina sare, piper si origano, punem caperele spalate si maslinele (eu am avut verzi, nu negre) (fara simbure), adaugam sucul de rosii si acoperim cu apa calduta.
Lasam pe aragaz la foc mic pina cartofii devin molcuti si sosul din tigaie se ingroasa, adica se evapora apa. Daca cumva, cartofii sint inca tari, mai adaugam un pic de apa calda, pina mincarica e pe gustul nostru. Mincarica mea am cam uitat-o pe aragaz si a cam scazut sosuletul, in reteta originala scria ca trebuie sa ramina mai mult, sa nu iasa mincarea prea uscata. Mai am o bucata de peste, dar aia e alta reteta si e cu mamaliguta, sper sa fie la fel de gustoasa ca asta...

Pofta buna !

24 de comentarii:

  1. m-am ferit intodeauna sa fac reteta asta deoarece mi s-a parut complicata...dar arata asa bine.tu ai explicat-o foarte bine nici nu mai pare asa greu de facut.doar ca n-am capere.pot renunta la ele?

    RăspundețiȘtergere
  2. ce bun... pestele e intotdeauna bine venit....super reteta...pupici si ma servesc si eu cu putin peste...ciao

    RăspundețiȘtergere
  3. Sarah, e usor de facut si e gustoasa... yamiii...
    Merge si fara capere, ca oricum iese buna cu atitea ingrediente...

    RăspundețiȘtergere
  4. Alina, stii ca eu nu sint innebunita dupa peste, dar reteta asta e delicioasa...

    RăspundețiȘtergere
  5. adoro il baccalà! il tuo deve essere buonissimo!! bravissima!! baci!

    RăspundețiȘtergere
  6. Numele nu-mi zicea nimc..Dar cum vad arata delicios. Sti ca si eu prefer pestele cu tot felul de sosuri. Mersi si o seara placuta! Cami

    RăspundețiȘtergere
  7. Pestele imi place foarte mult, dar cod n-am facut niciodata!
    Arata delicios mancarica ta!

    RăspundețiȘtergere
  8. Grazie, Federica ! E davvero buonissimo il baccalà fatto cosi... Bacio !

    RăspundețiȘtergere
  9. Cuscra, inseamna ca a sosit momentul sa prepari si peste din asta, c-am vazut ca va place pestele...

    RăspundețiȘtergere
  10. Îţi mulţumesc din suflet
    Daniela pentru felicitări şi văzând
    că locuieşti în Elveţia poate
    la vară ne întâlnim.Am un băiat
    căsătorit în Zurich.
    O primăvară frumoasă îţi doresc!
    Te pup şi te mai aştept...
    http://www.youtube.com/watch?v=a2hFcXBdcXc

    RăspundețiȘtergere
  11. o fi nevoie de 3zile sa il pregatesti
    (glumesc,doar desarat)nsa rezultatul merita cu adevarat efortul-delicios!!!

    RăspundețiȘtergere
  12. Abia astept, Elena ! Eu stau in partea italiana, dar poate reusim sa ne intilnim. Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  13. Ce simpatica esti, Nicole... Asteptarea e grea, dar ... se merita... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  14. vai de mine daniela, cum sa ma supar, chiar iti multumesc, dar sa stii ca am incercat mereu cand am postat ceva nou sa "insert" link si nu se vede ca si la alte blogu-uri...am dat clic acolo unde scrie "insert link" am copiat linku si pe blog se vede ca si cum ar fi copy /paste, chiar am vazut ca la unele vechi nu mai apare nimic, de aceea am dat la focaccia copy/paste, ca nu stiu cum sa fac apara si mie :)))helpp:))

    RăspundețiȘtergere
  15. daniela draga mea un premiu te asteapta la mine pe blog.pupici

    RăspundețiȘtergere
  16. Just me, hai ca vedem cum facem ca sa iasa treaba buna. Pupici si te vizitez curind...

    RăspundețiȘtergere
  17. Multumesc, Sarah ! Cum imi fac timp, trec sa ridic premiul cu frumoasa floricica. Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  18. Ai de la mine o floare/soare.
    Hai si o ia!
    Macar atat sa-ti ofer pentru ca imi "incalzesti"papilele gustative:)).

    RăspundețiȘtergere
  19. Ce apetisant arata totul...hmmm.
    Dar maslinele negre sunt verzi :)
    Toate ingredientele îmi plac, deci si rezultanta combinatiilor este precis deosebit de gustoasa.
    O zi buna Daniela.

    RăspundețiȘtergere
  20. Angi, multumesc vin imediat sa iau floricica ! Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  21. Carmen, esti o dulce, m-ai facut sa rid... Ai dreptate cu maslinele, dar din alea am avut in casa... Fug sa scriu in reteta,... sttt, stim numai noua doua... Pupici si o zi buna !

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !