miercuri, 17 martie 2010

Fursecuri nasturasi

Asta e o reteta din ciclul "urite dar bune"...
Pentru 46-48 de nasturasi, alta denumire n-am gasit, iar alt "model" nu mi-a trecut prin minte, avem nevoie de:
* 200 g faina
* 150 g unt
* 170 g zahar
* 90 g migdale
* 90 g alune
* ciocolata pentru decorat (optional)

Macinam intii migdalele si alunele. Intr-un vas punem faina cernuta, migdalele, alunele, zaharul, untul la temperatura camerei, deci sa fie molcut, dar nu topit, zaharul (e bine daca-l macinam sau inlocuim cu zahar pudra) si amestecam bine toate ingredientele. La inceput am pus robotul la treaba, apoi am framintat bine cu miinile.


Impartim aluatul in circa 46-48 bucatele de circa 15-16 grame bucatica, apoi formam bilutele si le asezam in tava de la aragaz pe hirtie de copt, dupa care bagam tava in frigider pentru circa 2 ore.

In ultima jumatate de ora, preincalzim cuptorul la 160 de grade, apoi bagam fursecurile in cuptorul cald timp de 15 minute.
Le scoatem din cuptor, le lasam la racit si le decoram cu ciocolata topita. Eu am pus ciocolata cu lapte, pentru ca fetita mea nu maninca ciocolata amaruie. Daca vreti sa iasa si mai frumoase inlocuiti o lingura de faina cu o lingura de cacao si decorati cu ciocolata topita alba.

Nu sint deosebit de frumoase, dar va asigur ca sint foarte gustoase.
Reteta am gasit-o pe un blog italian, dar cer scuze ca nu am salvat link-ul ci am copiat doar reteta.

18 comentarii:

  1. Ce frumosi nasturi...:-D si ce pofta imi face...brava...smack

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu pot sa ma abtin si sa nu rad.. Ti-au iesit f dragalasi, dar forma lor asa imi aduce aminte de niste bombonele de cioco alba ce se gaseau (s-or gasi si acum) in Japonia cu aprox. aceeasi forma, doar ca punctuletul din mijloc roz, ce reprezentau mici sanisori..butonasi, cum le zici tu;))))..

    RăspundețiȘtergere
  3. Grazie per la visita, Novelinadelorto... Un bacione !

    RăspundețiȘtergere
  4. m.t., multumesc... Interesante bombonele cum ai spus tu si cu punctuletul roz, cind mai fac fursecuri am sa le pun un pic de colorant, sa iasa cu butonasul roz... Pupici si-o zi buna !

    RăspundețiȘtergere
  5. Grazie, Federica ! Passo da te che ho visto ancora che hai fatto dei belli panini...

    RăspundețiȘtergere
  6. daniela ce pofta mi-ai facut.sincer m-as apuca de facut doar ca-s asa de bolnava ((.
    poate ii incerc cand ma voi simti mai bine.pupici

    RăspundețiȘtergere
  7. Offf, Sarah imi pare rau ca nu te simti bine. Pupici si sanatae multa. Ai grija de tine...

    RăspundețiȘtergere
  8. interesante fursecurile.....cred ca sunt foarte bune....pupici

    RăspundețiȘtergere
  9. Multumesc Alina ! Sint bune, ca ieri le-am facut, iar astazi nu mai sint si au fost destul de multisoare... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  10. Ce dragalasi sunt! Robert i-ar papa cu siguranta! :))

    RăspundețiȘtergere
  11. chiar sunt dragalase ,nu stiu ce nu-ti place la aspectul lor,ca de bune nu ma indoiesc!

    RăspundețiȘtergere
  12. Cuscra si Isabella a papat, iar prietena ei a spus ca sint mult mai buni ca cei de la magazin... deci, au avut succes...

    RăspundețiȘtergere
  13. Alison, trebuie sa mai lucez la decorat, as fi vrut sa fie niste nasturasi mai de marca, dar na... atit m-am priceput la repezeala, atit am facut... Pupici !!!

    RăspundețiȘtergere
  14. Mmm...ce crocanti trebuie sa fie!
    Iti doresc, un sfarsit de saptamana placut!

    RăspundețiȘtergere
  15. Multumesc, Daniela! Intr-adevar se simt un picut crocantei... Pupici si week-end placut !

    RăspundețiȘtergere
  16. Buna,

    Am si eu o intrebare...nu se poate face un aluat sa se intinda pe masa si sa faci diferite forme de ex.eu am forma de floricele?

    RăspundețiȘtergere
  17. Lale, n-am incercat sa fac floricele cu aluatul asta, dar vezi ca la reteta biscuiti pentru mos craciun, poti face asa cu aluatul.

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !