joi, 11 martie 2010

Muffins cu mascarpone


Cind aveti mascarpone si unt prin frigider si va uitati pe ambalaje si vedeti ca mai au un pic si expira, treceti la trebusoara, mai ales daca mai e si o vreme de... nu spun cuvinte urite ca nu-i frumos, vreme de stat linga cuptorul din bucatarie...

Ingrediente pentru 12 - 16 bucati (depinde de forme):

* 200 g faina
* 100 g amidon
* 150 g zahar
* 65 g unt topit
* 65 g lapte
* 160 g mascarpone
* 2 oua
* 10 g praf de copt
* un praf de sare
* 50 g iaurt de caise (optional)



Intr-un vas zbatem bine ouale impreuna cu zaharul, iar cind acesta din urma s-a topit, adaugam untul topit dar caldut, apoi laptele si mascarponele.


Cernem faina, amidonul, praful de copt si sarea, le amestecam bine, apoi le adaugam incet peste compozitia cu mascarpone. Incepem sa amestecam incet, de aceasta data cu o lingura de lemn, adica fara robot sau alte ustensile electrice. Vom obtine o compozitie destul de groasa, la care eu de frica sa nu iasa un aluat de dat la cos, am adaugat un iaurt de 50 de g (din iaurturile pe care le tot colectioneaza Isabella de prin magazine, apoi nu vrea sa le manince)..dar tot groasa era compozitia











asa ca am trecut la umplut formele pentru muffins, bineinteles cu lingurita si cu speranta ca vor deveni in cuptor niste muffinsi pufosi...Puneti compozitie in forme doar pe trei sferturi, altfel vor creste enorme, ca ale mele...


Am bagat tavile in cuptorul preincalzit la 180 de grade, timp de 25 de minute.
Le-am scos din cuptor, le-am lasat la racit, iar cele care aveau gaurele le-am umplut cu dulceata de cirese amarui, adica cirese si siropul l-am lasat sa curga pe marginile "indivizilor"...


Si cu aceasta reteta, am inaugurat noile mele forme pentru dulciuri si pot spune ca sint multumita si de achizitii si de micutele minuni iesite din cuptor, asa cum am sperat sint pufoase, pufoase.


Reteta probata de Laura S

34 de comentarii:

  1. vai ce frumosi sunt!!nu am facut niciodata muffins cu mascarpone,uite ce buna idee mi-ai dat,multumesc!!

    RăspundețiȘtergere
  2. o minunatie de reteta ,cred ca is super la gust!

    RăspundețiȘtergere
  3. Nicole, cu mascarpone sint foarte gustosi si pufosi, eu m-am abtinut si-am mincat doar trei... iar am de alergat ca sa dau jos gramele, ca sa nu zic kg...
    Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  4. Alison, sint deliciosi, mai ales cu ciresele amarui si siropul din ele...
    Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  5. Foarte faine.In sfarsit pot sa intru pe blogul tau.O seara faina.

    RăspundețiȘtergere
  6. Daniela ff reusite si cred ca si gustoase ;)))
    am facut parjiturica cu mere light :)pe curand

    RăspundețiȘtergere
  7. Multumesc, Micule ! Au mai fost persoane care aveau probleme ca nu puteau intra, cica era ceva de la calculatorul lor... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  8. Multumesc, Anca ! Sper ca ti-a placut prajitura cu mere... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  9. Multumesc, Mariana ! Pupici si-o seara placuta !

    RăspundețiȘtergere
  10. ce bune sunt.....mai este una si pentru mine?'???....hihhiii....o seara buna

    RăspundețiȘtergere
  11. Sigur, Alina... iti ofer cu placere una cu tot cu cirese, ca sint mult mai gustoase... Pupici si-o seara placuta !

    RăspundețiȘtergere
  12. Un deliciu!Superb!Imi plac mult formele tale *-*!

    RăspundețiȘtergere
  13. Cuscra, frumusetile le-am realizat cu formele cumparate in oferta... hi, hi... doar cu oferte ma laud..

    RăspundețiȘtergere
  14. Daca mai prinzi vreo oferta ia una si pentru cuscra ta. :)) Promit sa fac prajituri la vara cand vii in concediu. :))

    RăspundețiȘtergere
  15. Multumesc Julia ! Si eu sint foarte incintata de forme, asa pot face si aperitive cu ele, nu doar dulciuri. Pupici si-o zi buna !

    RăspundețiȘtergere
  16. Cuscra, ce m-ai facut sa rid... Iti iau draguta mea, daca apare oferta sigur... ca astea de exemplu, erau amindoua formele in aceeasi cutie, deci le-am prins din zbor si convenabil...

    RăspundețiȘtergere
  17. daniela arata super.dai de pomana ?
    inca ceva am o problema cu blog-ul tau se deschide foarte greu nu stiu daca e doar la mine problema sau si la altii.
    PS iti oferisem un premiu nu stiu daca ai primit comentariul meu.pupici

    RăspundețiȘtergere
  18. Yamm, yamm...Mor dupa orice contine branzica, respec. mascarpone...Pupici!!!

    P.S.: Si in ziua cand incercam sa-ti spun ca te asteapta premii si la mine pe blog mi s-a blocat browser-ul de n ori..Nici nu stiu daca s-o fi postat comentariul meu...

    RăspundețiȘtergere
  19. Miha, s-a postat comentariul... cum imi fac o tira de timp, culeg toate premiile restante. Si la mine se incarca un picut cam greu saptamina trecuta, dar am sters ceva, care cred ca incetinea si acum nu mai am probleme. Pupici si week-end placut !

    RăspundețiȘtergere
  20. Danutza draga, imi fac tare mult cu ochiul minunatiile astea dulci ale tale :)) ...da' spune-mi te rog cum sa masor aleaa 65 de grame de lapte?!
    ...ai vrut sa scrii ml?! :P
    Te pup, oricum astazi le fac :)

    RăspundețiȘtergere
  21. Laura, eu le masor pe toate cu cintarul, am cintar care masoare incepind de la un gram pina la 5 kg, deci sint grame nu ml...

    RăspundețiȘtergere
  22. ...da, m-am gandit eu ca asa ai facut :P ...da' nu-i bai, ca le-am aproximat eu in ml. si au iesit belea!!! :)))
    Chiar acum le postez pe blog, asa ca mii de multumiri si de pupici de la baietii mei :)
    Cand se termina postul, imi fac si mie o tura :P

    RăspundețiȘtergere
  23. mammache buoni devono essere...complimenti!!
    un bacio Enza

    RăspundețiȘtergere
  24. Multumesc Laura si ma bucur ca ti-au placut. Oricum in ml sau g, nu e prea mare diferenta pentru ca laptele e lichid si dispare repede... vin in vizita sa servesc un muffins proaspat... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  25. Grazie, Enza ! Sono buonissimi ! Un bacione !

    RăspundețiȘtergere
  26. Sarah, mai era cineva care spunea ca nu putea sa intre, dar avea ceva la calculatorul personal... Sper sa nu fie de la blog... Am primit mesajul, dar parca am pus premiul... ma duc sa ma uit in urma... era un premiu de la Elena si de la tine, parca asta tin minte... (offf, batrinetile mele... ca am inceput sa uit...

    RăspundețiȘtergere
  27. Ghiocel, multumesc ! Daca e virtual furtul, poti lua si doua... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  28. Ce bine mai arata ,de bune nu mai zic ,as papa acuma una...te pup!

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !