miercuri, 1 aprilie 2009

Pilaf de orez cu ciuperci


Stiu ca veti ride, e o reteta banala, dar gustoasa si sanatoasa, pentru perioada postului si cum saptamina asta, incerc sa maninc fara carne, am trecut la trebusoara...
Ingredientele sint din ochi si dupa numarul de persoane.
Taiem o jumatate de ceapa si o punem impreuna cu doua linguri de ulei, intr-o tigaie sa se rumeneasca putin. Putem folosi si unt cit o nuca, dar cum am spus, e de post.
Adaugam orezul spalat si-l invirtim un pic, alaturi de ceapa, doar cit sa se prinda uleiul de el.
Post, post, dar cum si impartasania contine vin, imbatam orezul cu un sfert de paharut de vin alb...
Intr-o oala, punem la fiert un litru de apa si dizolvam un cubulet de knorr de verdeturi. Eu am sarit faza asta si dupa ce am pus apa peste orez doar cit sa acopere totul, am dat drumul si la cubul cu verdeturi.
Lasam aragazul cit mai mic posibil, adaugam apa din cind in cind si avem grija sa nu se lipeasca. Punem ciupercutele spalate si taiate, iar la sfirsit, o mina buna de patrunjel taiat marunt
mai adaugam si sare daca mai este nevoie, stingem aragazul si acoperim cu un capac. Orezul fiind "al dente" va absoarbe toata apa.
Asta-i portia mea de la prinz, pare cam anemica, de aceea sotul meu i-a mai pus si niste piper macinat si vreo doua linguri de parmezan. Pofta mare !

9 comentarii:

  1. Foooarte gustos si sanatos!
    Imi place culoarea ciupercutelor tale, dau tare bine cu orezul si patrunjelul verde!

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc frumos, Dana ! De obicei pun mai multe ciupercute, dar mai am si cite un mofturos la masa.

    RăspundețiȘtergere
  3. premii de la mine pt. voi! Va astept sa le ridicati!

    RăspundețiȘtergere
  4. imi place orezul,al tau arata minunat!

    RăspundețiȘtergere
  5. Multumesc bucatarule maniac, sigur ca trec pe la tine.

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc Alison, sa stii ca in tara nu-mi iesea niciodata pilaful de orez, asta-i mai teapan, sau poate am invatat sa-l gatesc in alt mod. Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  7. eu pun ciupercile odata cu ceapa la calit dar o sa incerc si asa

    RăspundețiȘtergere
  8. Si eu le pun la calit, dar cind sint proaspete, dar aici am folosit ciuperci de la borcan si le-am pus mai tirziu. Sper sa-ti placa si asa. Multumesc de vizita.

    RăspundețiȘtergere
  9. Felicitari,este adevarat o reteta banala dar e cea mai corecta;daca ai pus in afara de ceapa si rosii,morcov si alte legume,se cheama pilaf bulgaresc;foarte aspectos si bun in acelasi timp
    elena

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !