miercuri, 22 aprilie 2009

Rulada cu capsuni si crema pasticcera


Pentru blat, avem nevoie de urmatoarele ingrediente:

  • 3 oua
  • 120 g de zahar
  • 60 g faina de griu
  • 60 g amidon alimentar
  • un pachetel vanilie
  • o lingurita si jumatate de praf de copt
  • un virf cutit de sare
  • 50 ml ulei de floarea soarelui

Zbatem ouale impreuna cu zaharul pentru cel putin 10 minute, adaugam uleiul


dupa care adaugam incet faina, apoi amidonul, deci nu tot deodata, ci cite un pic.


amestecam praful de copt cu zaharul vanilat, initial pregatisem o fiola de vanilie, dar intre timp am gasit si zaharul vanilat, cernem peste compozitie zaharul cu praful de copt, sarea si amestecam bine toata compozitia.


Pregatim tava de la aragaz, marimea 30x40, punem hirtie de copt si rasturnam compozitia in tava


nivelind totul cu o lingura


Bagam blatul in cuptorul preincalzit la 180°, la jumatate, adica pe treapta a doua de jos in sus, pentru circa 15 minute, doar pina se coloreaza un pic. La cuptorul meu, dupa 11 minute am incercat cu scobitoarea sa vad daca e gata si l-am scos. Asa arata scos din cuptor...


Umezim un prosop curat de bucatarie cu apa calda, il intindem pe masa de lucru si presaram pe el un pic de zahar. In poza nu prea se vede zaharul, dar sa stiti ca e acolo, asta ajuta sa nu se lipeasca blatul cald de prosop, atunci cind il rasturnam. Vedeti cum arata rasturnat, e colorat foarte putin


Cu ajutorul prosopului, rulam blatul cu grija sa nu-l rupem.


Il lasam la odihnit, timp in care preparam umplutura pentru rulada.

Am umplut rulada cu crema pasticcera, amestecata cu 140 ml de frisca zbatuta.



Rulam din nou cu atentie sa nu rupem blatul, dar nici sa-l stringem prea tare sa iasa crema din el.


Derulam incet blatul, punem crema deasupra si circa 200-300 g de capsuni, spalate si taiate bucatele. 

Decoram cu ciocolata topita, fiecare dupa imaginatie. Eu am pus ciocolata intr-o punga, iar punga intr-o tigaita cu apa calda si am lasat-o pe aragaz, pina s-a topit toata ciocolata, masind din cind in cind punga, dupa care cu un ac mare, am facut o gaura in coltul pungii si am trecut la ornat rulada. Vom obtine o rulada pufoasa, cea mai pufoasa pe care am facut-o vreodata. Bagam rulada la frigider si o servim taiata feliute, dar rece... un deliciuuu...



10 comentarii:

  1. Ce bine arata!!Mi-ai facut pofta!Te pup.

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc Elisa, sa stii ca e foarte bun si pufos. Pupici si tie !

    RăspundețiȘtergere
  3. vrem si noi praji,ne dai si un bacio,atunci venim la tine :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Claudia, fac si rulada, dau si bacini... cind veniti ?! Pupici dulci la vitamine...

    RăspundețiȘtergere
  5. E cea mai pufoasa rulada pe care am reusit sa o fac, deci... m-am indragostit de ea... asta pina cind voi gasi alta si mai buna...

    RăspundețiȘtergere
  6. arata f bn rulada ta. eu stiam reteta de la mama soacra dar am vrut sa intru pe net si fiecare fc cum stie el mai bn. nu e mare diferenta. o sa ii pregatesc sotului meu in seara asta ca mainea seara cand o sa vina de la munca o sa aibe un desert surpriza

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Esti norocoasa ca ai soacra... eu nu am... ca nu mai este... Bafta multa si sa-i faci o surpriza frumoasa sotului... Multumesc de vizita si o zi buna !

      Ștergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !