duminică, 26 aprilie 2009

Rulada de carne


Rulada de carne, invelita in aluat frantuzesc/foetaj/pasta sfoglia
Ingrediente:
  • 500-600 g carne macinata
  • doua oua (unul pentru umplutura, altul pentru uns rulada)
  • piine muiata in lapte (circa o treime din cantitatea de carne)
  • 100 g kaizer/sunculita
  • doi morcovi
  • un dovlecel mare
  • un catel usturoi
  • patrunjel
  • marar
  • sare
  • piper
  • un pachet aluat de foetaj
Intr-un castronel punem carnea macinata, de preferat carne de vita sau piept de pui, eu am pus amestecata vita cu porc si a lasat un pic de grasime. Spargem un ou deasupra, adaugam o legatura de patrunjel si alta de marar, spalate si taiate marunt, un catel de usturoi pisat, sare si piper dupa gust
amestecam bine cu miinile adaugind cite un pic de piine (muiata in prealabil in lapte) pe care o scurgem bine si o farimitam marunt. Compozitia rezultata o bagam la frigider pentru cel putin doua ore.
Incalzim cuptorul la 180 de grade, timp in care pe planul de lucru, intindem o foaie de aluminiu sau hirtie de copt, rasturnam carnea, punem deasupra alta foaie si cu melesteul intindem compozitia dindu-i forma dreptunghiulara.
Ridicam foaia de deasupra, punem feliutele de kaizer (de preferat sa nu fie prea gras ca cel din poza) si morcovul (morcovul trebuie fiert inainte, ca pentru salata boeuf)
cu ajutorul foii de aluminiu incepem sa rulam incet
cind am terminat de rulat, transferam rulada in tava pe hirtie de copt si o bagam in cuptorul incalzit la 180 de grade pentru circa 40 de minute.

Intre timp, taiem dovleacul in feliute fine pe sensul lungimii, incalzim o lingura de ulei intr-o tigaie de prajit si prajim feliile de dovleac pentru circa un minut. Saram putin si prajim in continuare, la foc mic bineinteles, pentru inca trei minute.
Dupa 40 de minute, scoatem rulada din cuptor si impreuna cu feliile de dovleac le lasam la racit. Luam feliile de dovleac si le impletim (ca in poza) in jurul ruladei.
Intindem foaia de aluat, punem rulada deasupra, ungem cu ou zbatut si taiem cu cutitul liniute subtirele deasupra ruladei.
Bagam in cuptorul preincalzit la 250 de grade, pentru circa 15-20 de minute. Atentie ca se rumeneste foarte repede, cel putin la mine s-a rumenit cam multisor la baza.
Scoasa din cuptor, o lasam sa se raceasca si o servim ca aperitiv sau ca felul doi, asezata bineinteles pe un platou...

E foarte gustoasa mai ales rece, calda mie nu prea mi-a placut, dar rece, alaturi de o salata... hmmm, a disparut automat. Pofta mare !



18 comentarii:

  1. Ti-a iesit super rulada, am s-o incerc si eu. Te pup.

    RăspundețiȘtergere
  2. Arata spectaculos si cred ca gustul e la fel!

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc Elisa, de aia am pus mai multe poze ca sint incintata de cum a iesit. Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc, Mononoke Kitchen, sa stii ca e foarte gustoasa, mai ales rece...

    RăspundețiȘtergere
  5. Felicitari cuscra! E tare aratoasa rulada ta! Dar cam mult de munca la ea...:))

    RăspundețiȘtergere
  6. Poate nu vad eu darce aluat ai facut? Ca nu gasesc unde ai scris. Arata super bine rulada cat imi place.

    RăspundețiȘtergere
  7. wow, arata suber bine, ce crusta are deasupra... cred ca e buna rau :P

    RăspundețiȘtergere
  8. Alexandra multumesc de vizita. Aluatul e cumparat, am scris in reteta ca e aluat de foetaj sau frantuzesc. Pupici si o zi buna !

    RăspundețiȘtergere
  9. Multumesc Diamond si eu sint incintata de aspectul "comercial", iar gustul si parfumul sint pe masura.

    RăspundețiȘtergere
  10. Cuscra, multumesc... Pai daca am vrut sa iasa aspectoasa si gustoasa, trebuie si o tira de munca, nu ?!!!

    RăspundețiȘtergere
  11. Foarte ,foarte frumoasa rulada ta ,Daniela!

    RăspundețiȘtergere
  12. Multumesc Lissa, o lauda din partea ta, e un adevarat compliment pentru mine ! Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  13. Hmmm... acum am o dilema :-) Am sa incerc si rulada ta, sa nu se supere cuscrele :-) Pupici Danutza

    RăspundețiȘtergere
  14. Miki, lasa dilema, fa si tu care ti se pare mai usoara sau care vrei, ca, cuscra a zis ca la asta e prea mult de munca... hi, hi... Pupici si tie si spor la bucatarit !

    RăspundețiȘtergere
  15. Tare bine arata rulada ta! Imi place cum ai impletit dovlecelul :)

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !